
Jaunuzņēmums RMR Motorbikes Latvijā ražo elektriskos motorollerus, ko var ērti izmantot ēdienu piegādes pakalpojumu nodrošināšanai. Nule notikušajā Latvijas Biznesa eņģeļu investīciju sesijā motorolleri ieinteresējuši potenciālos sadarbības partnerus.
RMR Motorbikes var nosaukt par viedo piegādes un loģistikas risinājumu, kaut patiesībā tas ir elektriskais motorolleris. Šis transportlīdzeklis spēj nobraukt 140 km garu distanci ar vienu uzlādes reizi, kas ilgst vienu stundu. Uzņēmuma vadītājs Edgars Viziņš lēš, ka motorollers patērē tikai vienu eiro uz 100 kilometriem: "Tas ir pirmais transportlīdzeklis, kas ir būvēts ap piegādes tirgu, nevis tam pielāgots. Izmaksu ziņā tas ir vienā cenu grupā ar alternatīviem iekšdedzes dzinēja motorolleriem." Kā viedais loģistikas risinājums tas palīdz piegādes kompānijām nogādāt preci no punkta A uz punktu B īsākā laika posmā. Motorollera sistēmu ir iespējams savienot arī ar piegādes uzņēmumu pasūtījumu un maksājumu datubāzi.
Produkta ideja tapusi, jo Edgars jau sen aizrāvies ar mopēdiem un motorolleriem. "12 gadu jubilejā dāvanā saņēmu mopēdu "Rīga 13". Tas bija daļēji nokomplektēts, un mans izaicinājums bija to uzlabot, kas arī izdevās. Mopēdu pārdevu, taču vēlāk to ļoti nožēloju," atceras Edgars. Pirms vairāk kā pusotra gada savu interesi par moto transportlīdzekļiem viņš nolēma realizēt, veidojot startup uzņēmumu: "Izveidoju komandu, saņēmām grantus, kā arī ieguvu tiesības izmantot Rīgas motorūpnīcas vārdu. Jaunā produkta koncepts un izstrādātais prototips ir esošās komandas kopdarbs. Katrs no mums ir ierosinājis ideju vai sniedzis risinājumu, lai veidotu konkurētspējīgu produktu."
Šobrīd komanda aktīvi strādā pie produkta izpētes un attīstības procesa, kā arī pirmspārdošanas aktivitātēm, piesaistot jaunas investīcijas. "Runājam ar esošajiem investoriem, kā arī piesaistām citus potenciālos pretendentus. Esam vienojušies ar Latvijas piegādes kompāniju par pirmo pilota produktu pasūtījumu. Aktīvi strādājam arī pie nākamā modeļa izstrādes, sertificēšanas un citiem darbiem," aka E. Viziņš. Viņš uzsver, ka Latvija ir piemērota vieta pilota produkta testēšanai, taču uzņēmuma darbības mērķis ir Eiropa. "Tur ir viens no visstraujāk augošajiem pārtikas piegādes tirgiem. Mūs īpaši interesē Francija un Nīderlande."
Jaunuzņēmums veiksmīgi piedalījies Latvijas Biznesa Eņģeļu Tīkla (LatBAN) investīciju sesijā, pēc kuras jau notiek pārrunas ar ieinteresētajiem investoriem par produkta tālāko attīstību: "Ikviena iespēja parādīt produktu investoriem paplašina kontaktu loku un informē tos par uzņēmuma līdzšinējiem panākumiem,” skaidro Edgars.